wtorek, 2 kwietnia 2019

Mój pierwszy KOSZYCZEK WIELKANOCNY

Na ciasto potrzebujemy
250g mąki pszennej
125 ml mleka
40g tłuszczu masła lub margaryny
1 żółtko
20g drożdży
1 łyżeczka cukru
około 1/2 łyżeczki soli
1 białko z jajka do pomalowania
tłuszcz do wysmarowania formy
 Ja mleko,cukier, margarynę podgrzewam potem studzę aż letnie, wkruszam drożdże. Wylewam na mąkę, plus rozbełtane żółtko, zagniatam. Przykryte ścierką rośnie. Potem rowałkowuję na płat i wycinam nożem paski ok.1 cm szerokości, nie turlam wałeczków. Opleciona miska stała jeszcze z 10 minut do napuszenia. Posmarowałam białkiem. Piekłam około 20 minut siedząc praktycznie w piekarniku i lukając coby nie opiekło się za mocno. Obracałam ,kładłam papier na wierzch. Rączkę oddzielnie upiekłam i przymocowałam na wykałaczki.
https://www.youtube.com/watch?v=gvQ-P4SnHnU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz