poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Ekspresowy chleb tostowy

Wydarzenie z cyklu Wypiekanie na śniadanie
Kolejny przepis strzał w 10 Dupkę już zjadłam z masłem, super się kroi nawet ciut ciepły. Studzę go na kolację aby zrobić dzieciom tosty.
ok. 450 g mąki pszennej dałam typ 550
1 szklanka mleka
3 łyżki cukru
25 g drożdży
80 g masła
szczypta duża soli
1 jajko
Standardowo mleko,cukier i masło podgrzewam studzę i wkruszam drożdże. Do miski daję mąkę, sól i rozbełtane jajko. Wlewam mleko z drożdżami i zagniatam ciasto. Mało podsypywałam mąki. Ciasto jest super elastyczne. Keksówkę smaruję olejem i wkładam ciasto uciskam aby ułożyć w blaszce. Przykrywam ścierką na 15 minut i wstawiam do piekarnika 180 stopni termoobieg i piekę około 25 minut lub ciut dłużej aż będzie upieczony brązowy. Ja w między czasie piekłam swoje chleby jeszcze to dostawiłam ten.
http://www.stonerchef.pl/ekspresowy-maslany-chleb-tostowy/…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz