piątek, 1 marca 2019

Moje ciasteczka Jeżyki

Szukałam w necie przepisu na ciasteczka jeżyki ale żadne mi nie podobało się. Postanowiłam sama stworzyć taki przepis 😉 cały jest mój 😍 i podzielę się z Wami bo taki skarb grzech sobie zostawić
Podstawą są moje ciasteczka owsiane
⚜️2 szklanki płatków owsianych
1 szklanka mąki
3/4 szklanki cukru
125g roztopionej margaryny
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
Wymieszać dokładnie wszystkie składniki, ciasto powinno być gęste, można dosypać mąki. Kłaść kleksy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 20 minut a nawet ciut dłużej w 180 stopniach. Powinny być wyraźnie lekko zabrązowione.
⚜️Ugotować kajmak
2 szklanki mleka
1 czubata szklanka cukru
1 łyżka masła
Ulubiony zapach
Gotować około pół godziny(dłużej jak trzeba) mieszać aż zacznie gęstnieć.
⚜️Masa bakaliowa
Wiórki kokosowe
Sezam
Pestki słonecznika
Rodzynki
Płatki śniadaniowe czekoladowe
Czekolada mleczna
3-4 łyżki oleju kokosowego (myślę że masło też może być)
Suche składniki wymieszać w dowolnych proporcjach. Czekoladę i olej (dałam też łyżkę kajmaku) rozpuścić i wmieszać z bakaliami.
⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
Wystudzone ciastko owsiane, obficie posmarować kajmakiem gorącym (należy szybko to robić bo zastyga i gęstnieje w oczach) oraz kłaść łyżeczkę masy czekoladowo-bakaliowej. Postawić w lodówce na około godzinę.
Tak naprawdę można upiec każde ulubione kruche ciastko, dać każde swoje ulubione bakalie, smarować kremem orzechowym, polać czekoladą 🤔 możliwości jest wiele. Ja dziś wymyśliłam takie ciasteczko i powiem Wam jedno....Jest warte grzechu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz